Amarahku



lelaki (itu)
aku diam sebab aku tak suka beritahu
aku diam sebab aku nak kau cuma kawan aku
mereka cerita yang kau risik khabar aku dari mereka
tapi aku diam lagi, sebenarnya aku tak mahu
kerana aku sudah ada yang punya, Insya-Allah
kerana aku bimbang jika aku tolak terang-terang
perasaan kawan itu akan hilang..

lelaki (itu)
terdesak kenapa? ceroboh facebook aku kenapa?
tahu kau bijak pandai bab-bab IT nie, tapi kau sedar tak?
privasi itu adalah hak aku. tak perlu kau ambil tahu.
kata kau, "aku mahu tengok relationship kau dgn siapa."
masalahnya butang [add friend] menghilang kemana?
cara kotor, harap pandai tapi berfikir seperti zaman purbakala.
aku benci. tahu mengapa?

lelaki (itu)
katanya lagi, "sumpah aku tengok relationship sahaja!"
katanya lagi, "lupa nk logout time kawan pinjam laptop."
tidak aku tidak mengerti. apa mahu kamu sebenarnya?
aku risaukan inbox facebook aku, kerana
terlalu banyaknya kawan2 tempat aku mengadu masalah
terlalu banyaknya chat yang aku cerita suka duka
yang engkau tidak tahu, yang aku tidak beritahu pada sesiapa!

lelaki (itu)
tahu sudah kan kau bila kau belek album2 lama aku
yang aku dah "only me" menjadi seperti "only me and you"
sakit hati jangan dikira, aku diam sahaja.
kerana enggan percaya, aku tanya,
"betul ke kau pandai hack orang?" tapi dengan selamba,
"tak percaya tanya ***. dia tahu sbb aku beritahu dia juga."
lantas siapa lagi selepas ini yang tahu?

tak mengapalah.. aku cuma.. aku cuma..

AKU CUMA MARAH..
TAPI TIDAK TAHU PADA SIAPA..
LELAKI ITU.. ENTAH..

6 comments:

OKje said... Reply To This Comment

Secret Admirer tu Anzulna.... kalau belum berpunya ....terima seadanya...kalau dah tolak sebaik-baiknya...

Unknown said... Reply To This Comment

macam sesuai je untuk aku.haha

Dylla Abas said... Reply To This Comment

hak privasi klu dicerobohi mmg rasa nak marah..bincang la baik2 dgn dia..buat dia faham apa yg dia kurang faham..insyaAllah :)

Nurul Says said... Reply To This Comment

hmm kenapa mst memaksa ya?

haz said... Reply To This Comment

just straight forward and tell the things that you dont like him did to you. stop it at instant if he care about ur relationship.

dariilhamkehati said... Reply To This Comment

CP pown tak suke la Kalaw owg ceroboh2 nih , adei !!

This Blog is Protected. Copyright 2012 © All Right Reserved by Natasha